Alla inlägg den 13 januari 2011

Av Hanna - 13 januari 2011 22:15

Gick skit idag när jag red Maja. Ramla av igen -.-

Hon vägrade att gå framåt och höll på att dumma sig, hon ville absolut inte lämna gården. Så då tog jag dresssyrspöt och piska till henne lite grann och då blev hon skitsur och började bocka på stället och kasta sig runt. Och med mina termobyxor som är hala har man inte en chans att sitta kvar. Snacka om att jag var sur, råkade skrika hästjävel efter henne när hon sprang mot hagen. Fattar inte varför hon håller på såhär, var likadant förra året runt den här årstiden. Var ju nära på att till och med sälja henne då eftersom jag var så trött på henne. Tanken har flugit förbi nu med, för vissa gånger är hon odräglig. Helt hopplös.

Men hon får väl stanna kvar ett tag till, hoppas hon skärper sig snart.  

                                         <3

 

Over and out/ Hanna


Av Hanna - 13 januari 2011 20:51

Mina hästar får endast kraft, mineraler och grovfoder.

Vårat grovfoder är så bra och energirikt att hästarna inte behöver så mycket kraft och inga direkt tillskott. De är tjocka som dom är.

De får hö vid 5 på morgonen, sen kraft och hö vid utsläpp och lite hö på eftermiddagen och sen en rejäl hög på kvällen. Sen på sommar,vår och höst äter de såklart gräs ute men står inne på nätterna även på sommaren så de får kraft och hö då med.

    



Over and out/ Hanna

Här är jag!


Hej hopp gummisnopp, välkommen in till min lilla hörna.
Jag är en sprallig och pratglad tjej på 16 år.
I min blogg kan du läsa om mitt liv, allt som händer och framför allt om det som står mig närmast, mina hästar. :')
Läs & Njut!

Citat

I kärlekens krig segrar den som ger sig.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Skriv här!

Du kan alltid fråga mig en lite fråga HÄR

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards