Direktlänk till inlägg 25 januari 2011

Dagens ridpass

Av Hanna - 25 januari 2011 21:07

Ridningen idag gick skit, vettifan om det ens är meningen att jag ska rida. Kan ju säga att jag inte haft den bästa vintern.

Red både Maja och Ahwaz idag. Med maja gick et skit, sprang allt vad hon hade, vägra gå förbi vissa "läskiga skaer" och ja allt vad hon håller på med. Hon är verkligen jättejobbig för tillfället och jag blir irriterad jättefort på henne, så därför, för bdas bästa måste vi bryta mänstret. Mamma eller syster får rida henne ett tag så får jag rida speddy ett tag istället. Ni kanske tycker att jag ger upp, men som jag ser det nu är det enda lösningen. Varken jag eller maja mår bra v detta så vi behöver komma ifrån varandra lite tror jag. Jag är nästan lite deprimerad över detta, tycker verkligen det är sjukt jobbigt. Får skuldkänslotr och dåligt samvete när jag inte tycker det är roligt att rida henne. Och hon mår ju dåligt och blir frustread när jag blir arg och irriterad på henne hela tiden. Kan inte hjälpa det, mår skitdåligt av att jag håller på såhär. Så det får bli såhär ett tag, hoppas att det löser sig snart.

Med Ahwaz gick det väl hyffsat med förutom att jag ramla av. Hoppa fram ett rådjur framför han så han tvärnita och jag tappade fokus en halv sekund så då flög jag.

Det är nästan lite läskigt för så fort man tappar fokus en jättekort stund har man ingen raktionsförmåga, iaf inte jag. Är faktiskt inte första gången jag flyger av pga av det. Har egentligen bra balans och följsamhet och brukar ite ramla pga av sådant som att han tvärnitar. Han brukar j göra det lite titt som tätt så är ju

van. 

Sen blev det fixa stallet, fick mocka  hela ahwaz box idag, såg ut som, ja jag vettifan. Mockade ut Nettans box för några dagar sen och Mamma mocka ut majas i fredags eller nått så nu är alla fina och rena och inte massa gammalt strö. Fast brukar ju ändå mocka ut minst en gång i månaden för att boxarna fräscha.

Borstade och massera Nettan oxå.

  

Fina pollen!


Over and out/ Hanna

 
 
jennyjareteg*

jennyjareteg*

28 januari 2011 18:38

SVAR: åh vad glad jag blir, tack så mycket! :)

http://jennyjareteg.blogg.se

Hanna

28 januari 2011 19:11

den är riktigt grym! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 22 december 2011 22:23

För tusonde gången har jag nu tänkt att börja bogga igen och försöka ta tag i det seriöst. Var ett halvår sen jag bloggade sist och det är sjukt vad mycket det har hänt. Den allra största förändringen är att jag nu bor på strömma på veckorna. Ä allts...

Av Hanna - 26 juli 2011 20:23

Beslut är något vi tar hela tiden, varje sak vi gör är ett enskilt beslut. vi gör så många beslut varje dag att vi ofta inte ens slänger en tanke på det, det går som på räls. men sen kommer der större besluten som kan påverka hela livet och de beslut...

Av Hanna - 26 juli 2011 13:15


  Köpte dom här snyggingarna på scorette i ullared förra helgen men inte visat dom så tänkte jag kunde göra det nu. Var faktiskt moa som övertalade mig att köpa dom, för jag var först väldigt osäker på om jag verkligen skulle köpa dom. tyckte dom ...

Av Hanna - 26 juli 2011 12:28

10 fakta om mig 1: Jag är sjukt mörkrädd. verkligen extremt mörkrädd, det är ungefär så allvarligt så att jag tittar under sängen innan jag går och lägger mig. sjukt fjantigt, jag vet..   2: Jag älskar att dansa, speciellt bugg även fast jag kn...

Av Hanna - 26 juli 2011 12:27

14 dagar. Dessa fjorton saker tänker jag skriva om ett tag nu. Om det blir ett inlägg om dagen eller lite när som helst får vi se. Dag 1: 10 fakta om mig. Dag 2: Min klass. Dag 3: En konstig tid i mitt liv. Dag 4: En bild som gör mig glad. Da...

Här är jag!


Hej hopp gummisnopp, välkommen in till min lilla hörna.
Jag är en sprallig och pratglad tjej på 16 år.
I min blogg kan du läsa om mitt liv, allt som händer och framför allt om det som står mig närmast, mina hästar. :')
Läs & Njut!

Citat

I kärlekens krig segrar den som ger sig.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Skriv här!

Du kan alltid fråga mig en lite fråga HÄR

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards