Alla inlägg under januari 2011

Av Hanna - 8 januari 2011 16:27

Kom precis in från stallet, har vart ute och ridit me Ahwaz. Blev som vanligt en liten tur i skogen. Red samma runda som jag red med Maja igår för att leta efter mitt tappade boots, och som tur var hittade jag det :)

Annars var det inget speciellt nämnvärt med dagens ridtur, bara att han var pigg och inte alls ville skritta när jag vill det. Nä, han ville mycket hellre galopera så han höll på och dumma sig lite men det var bara kul. Han är så söt när han gör så. Ska snart ut till stallet igen och fixa allt och borsta de andra hästarna.


Over and out/ Hanna

Av Hanna - 8 januari 2011 14:24

Skärpning! Så här kan det inte hålla på längre, jag tänker inte ta mer skit från dej. Du tror att du kan göra precis hur du vill och byta och välja bort vänner som nåra jävla leksaker. Det är inte okej! Du har inte bara gjort det mot mig utan även mina andra vänner. Fortsätter du såhär kommer du inte ha några vänner kvar, så bäst att du börjar tänka dej för.

Jag har förlåtit dej och tagit skit ifrån dej som jag trodde var mitt fel men jag  har äntligen öppnat mina ögon. Det är slut på det här nu, du har fölorat min tillit till dej och jag kommer inte kunna lite på dej till 100 % som jag gjort innan. Fattar inte hur du kan göra såhär, jag trodde vi  var bra vänner. Vi har jättemånga fina minnen tillsammans och jag hade hoppats att det skulle bli tusen till. Kanske kommer vi bli vänner någon dag, men just nu är du inte värd att lägga ner energi på, för jag har försökt och försökt men får aldrig något tillbaka. jag har försökt ut i det sista och vill verkligen va vänner. Du säger att jag är bitchig och kaxig, och visst det kanske jag är, men du kan ju börja att fundera över varför. Är så trött på den här skite nu, ska börja tänka mer på mig själv, helt enkelt vad som är bra för mig.  

Pratade av mig med en fin vän igår, var verkligen jätteskönt att prata med någon som förstår. Tack, för att du lyssna! <3

Det är sådana här vänner man ska hålla kvar vid och inte sådana som är dåliga för en själv.

  



Inte alls meningen att ni ska tycka synd om mig & jag är inte ute efter uppmärksanhet, Var bara tvungen att skriva av mig. Sorry för ett rörigt inlägg oxå.


Over and out/ Hanna

Av Hanna - 8 januari 2011 13:24

Tog in hästarna precis för att det regna så mycket. Dom blev nog glada för dom var jätteblöta,och så fick dom lunch inne. Tycker det är sjukt att det regnar mitt i vintern, blir ju jättehalt och så blir det skare på snön. Det regnar ju inte lite heller, typ vräker ner. Så får se om jag ger mig ut och rider sen, Ahwaz tycker nog inte det är så kul. Får se hur jag känner sen, kanske att ger mig ut och plågar han lite i regnet ändå, han lär nog inte dö.   


  

Over and out/ Hanna

Av Hanna - 8 januari 2011 12:46

Just det, ska ju börja skirva den där 15 dagars grejen idag.

Ska presentera mig och mina hästar. MIna hästar skrev jag ju om ganska nyss så kanske inte behöver dra allt igen. Kan berätta lite om mig själv istället för det har jag faktiskt inte gjort.


Jag heter ju då Hanna, inte så svårt att lista ut kanske. Jag bor på en gård ca 2 mil utanför Ulircehamn tillsammas med min familj. Min familj består av Mamma, Pappa, lillasyster och lillebror. Jag är alltså äldst av oss syskon. Vi har även en hun och en liten katt. Våran gård är en mjölkgård så både mamma och pappa arbetar hemma. Det är en stor trygghet och har varit jätteskönt i min uppväxt. Mamma och pappa har alltid varit hemma när jag går till skolan, när jag kommer hem och jag har sluppit gå på fridtis och dagis när jag var mindre. Alla lov har jag alltid oxå kunnat va hemma vilket är superskönt. Jag trivs bra här, enda nackdelen är att det är så långt till allt. Det är lite frustrerande.

Jag har ju hästarna hemma på gården oxå. Det är toppenbra, jag kan gå dit precis när jag vill och jag ser hästarna i hagen från mitt fönster. I stallet kan jag göra precis som jag vill utan att tusen andra ska lägga sig.Jag har läst många bloggar där dom har haft inhyrt och alla andra i stallet lägger sig i allt dom gör. Den enda jag behöver samsas med är min systeryster.


Om jag skulle beskriva mig själv skulle jag säga att jag är en nogrann, ambitiös och ansvarsfull brud. I stallet ska allt vara perfekt och hästarna kommer alltid i första hand.

När det gäller känslor är jag nog ganska sluten, jag visar inte vad jag känner utan förtränger det istället. Jag hatar att visa mig svag och vill abslout inte gråta inför någon. Gråter hellre i min ensamhet om jag måste gråta. Jag visar mig inte svag ens för mina föräldrar.  Men det har faktiskt börja släppa lite, kan visa mer känslor nu än innan iaf och det är ju bra. I längden mår man inte bra om man stänger inne allt. Alla känslor måste ha sitt utlopp.

När jag bråkar med kompisar blir jag inte ledsen, jag blir istället arg och bitchig just för att jag inte vill visa mig svag. Jag är oxå envis som ett troll, jag ger mig inte i första taget. Jag bråkar hellre än säger förlåt. Väldigt dumt, men så är det.


Finns massa mer att säga men jag skriver mer specifika saker lite då och då så att det inte blir så långtråkigt. Ni känner ju mig lite mer iaf nu :)


  

Over and out/ Hanna


Av Hanna - 8 januari 2011 12:33

Min morgon har inte alls blivit som jag tänkt mig. Istället för att gå upp klockan 8 och gå ut till stallet, gick jag upp kvart i elva och jag har inte gjort ett skit förutom att fixa naglarna så att dom blir fina igen. Mina naglar har blivit långa mot vad dom brukar vara faktiskt. När jag har nagellack så biter jag inte på dom, så det blir att ha det nu ett tag. Hade varit roligt att för en gång skull ha lite längre naglar och kanske få uppleva hur det känns att bryta en nagel. Är ju typ bara jag som inte upplevt det.. Känner mig så utanför :(

Aja nog pratat om min naglar nu.  

  

Dålig bild, jag vet.


Idag tänkte jag försöka va lite aktiv, ska ut till stallet nu och mocka & fixa foder nu tänkte jag. Sen efter middagen ska jag rida Ahwaz och se om jag kan hitta mitt borttappade boots. Blir kanske ner och åka skridskor sen oxå eller gå ut på en promenad med hunden. Får se vad jag orkar och hinner.

Ikväll blir det en myskväll framför tvn skulle jag tro. Kanske nån snygging vill komma hit och joina mig? :)


Over and out/ Hanna

Av Hanna - 7 januari 2011 22:43

Fick en jättegullig kommentar innan av en som heter Malin (tror jag), verkligen jättekul att du gillar min blogg. Fortsätt läsa och kommentera!

Tänkte att jag kunde länka henne eftersom jag är så snäll:)http://chiladreams.bloggplatsen.se/


Over and out/ Hanna

Av Hanna - 7 januari 2011 22:05

Skriv vad ni vill läsa om, och kom gärna med frågor så ska jag försöka besvara dom så gott jag kan. Hela bloggen blir ju roligare om jag skriver det ni vill läsa.


Ska gå och duscha nu , sen blir det nog att kolla lite på snuten i hollywood III.  Ska förska gå upp tidigt imorn och få med mig mamma ut i stallet så att vi kan rida en sväng. Önska mig lycka till ;) Det vill säga om jag orkar gå upp och inte stänger av min väckarklocka, hatar att vakna med väckarklocka. Det är mycket skönare att bli väckt. Känner att det blev ett väldigt tråkigt och meningslöst inlägg men ni överlever nog ;)

sov sött allihop, puss


  

Mysigt att duscha med ljus i badrummet :)


Over and out/ Hanna

Av Hanna - 7 januari 2011 21:30

 Hänger på trenden, Tänkte köra "15 dagar", börjar imorn.

Dag 1 - Presentera dig och din häst

Dag 2 – Min första häst

Dag 3 - Min största rädsla

Dag 4 - Hur började mitt häst intresse

Dag 5 - Det här finns i min rykt låda

Dag 6 - Det här äter min häst varje dag

Dag 7 - Min favorit grej i stallet

Dag 8 - Min hästs vardags outfit

Dag 9 - Mitt bästa häst minne

Dag 10 - Mina drömmar

Dag 11 - En bild på stallet

Dag 12 - Det här saknar jag

Dag 13 - Min tävlingsoutfit

Dag 14 - Det bästa respektive sämsta med min häst

Dag 15 - Min drömhäst

Haha inte så intressant, men tyckte det kunde vara lite kul ;)


Over and out/ Hanna

Här är jag!


Hej hopp gummisnopp, välkommen in till min lilla hörna.
Jag är en sprallig och pratglad tjej på 16 år.
I min blogg kan du läsa om mitt liv, allt som händer och framför allt om det som står mig närmast, mina hästar. :')
Läs & Njut!

Citat

I kärlekens krig segrar den som ger sig.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Skriv här!

Du kan alltid fråga mig en lite fråga HÄR

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards